martes, 2 de agosto de 2011

Ko-ko-Kochi

Diumenge a les 4:35 del mati vaig arribar a Kochi un pel baldat despres de la sessio maratoniana de ferrocarrils de la Generalitat Hindu. Vaig anar directament a casa del Victor i el Martin, on tambe estan allotjades la Berta, la seva cosina Maria i la seva amiga Vero.
Elles estan fent molts amics arreu on van, gairebe sempre nois joves, segurament perque desprenen una forta personalitat masculina i fan moltes bromes de l'estil: "sabes quien se ha dejado bigote? Mi cipote!" i coses aixi.


Es la cinquena vegada que estic a Kochi i es una ciutat on em sento realment comode. Puc jugar a futbol al parc o anar a la platjeta amb moto i a sobre tinc al costat de casa el Kathakali Centre on ja he pogut veure reprasentada la mort de Dussasana (amb el personatge de Bheema interpretat especialment per a nosaltres, pel Gopi Asham) i un concert de Sitar i Tabla. L'abrasada d'en Suji, el responsable del local, en retrobar-nos va ser memorable i avui anire a dinar a casa seva. Tambe en Gopi Asham, el notre mestre de Kathakali, es va quedar sorpres en veure'm i va flipar llegint el seu nom a la contraportada del DVD "MHB a la Universitat" que els he regalat. En Suji va mirar molt content totes les fotos que he portat. Li va encantar tota l'estetica, sobretot com haviem resolt el maquillatge de Theyyam pero va ser un pel mes critic amb el de Kathakali. Em va dir que ens aconseguiria alguns items per millorar-ho, sobretot per poder enganxar l'afegit blanc de sota la barba.
Quan li vaig explicar que tenim en ment un embrio de Ramayana 2013 li va semblar magnific. Ja ha parlat amb en Gopi perque repassi coreografies del Ramayana per l'estiu que ve. La Berta i la Maria, mentrestant han fet tres o quatre classes de Bharathanatyyam.
Aqui veieu en Gopi amb un maquillatge especial: es en Bheema pero en la seva forma de bestia visceral per a matar a Dussasana, i amb tota la sangonada a la boca.

Finalment, tambe m'he pogut trobar amb l'Annie (la meva ex-companya d'escola a Bagepalli), el seu marit Toni i la seva familia. Per aquesta es una historia que es mereix altres formes de ser relatada.
Pel demes, peix Masala, les primeres gambes (dues nomes, mama) en dos anys i chai a tope.
Com diria en Tagore: En casa del brahman, cucharada de curry.








1 comentario:

  1. Recorda de demanar què coi és aquesta escola de Kutiyattam. Crec que és més antic (i més ampli) que el kathakali.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Koodiyattam

    ResponderEliminar